Lüks Tüketim Pazarı Nereye Gidiyor?

Arkadaşlarınla Paylaş:

Türkiye’de lüks tüketim pazarı 2017 yılında yüzde 1 küçüldü. Pazar büyüklüğü, 38 milyar lira oldu. Bu gerileme daha çok lüks araba satışlarındaki yüzde 15’lik düşüşten kaynaklandı. Yapılan çalışmalara göre lüks tüketim pazarı gelecek yıllarda ise büyümeye devam edecek. Rapora göre pazar, 2022 yılına kadar %52’lik büyüme ile 58 milyar liraya ulaşacak. Dünya genelinde ise lüks tüketim pazarının lokomotifi Çin olacak. Bugün dünya üzerinde satılan her 100 birimlik lüks tüketimin 32’sini Çinliler gerçekleştirirken bu oran, 2024 yılında 40 birime çıkacak.

Yatırımcılara Altın Niteliğinde Tavsiyeler

Çalışmalara göre bu durum, batılı üreticilerin de iştahını kabarttı. Rapora göre üretilen her 100’lük tüketim ürününün 77’si Çinli tüketiciye yönelik olarak gerçekleşti. Araştırma yöneticisinin, Çin pazarından yararlanmak isteyen markalar için bir de tavsiyesi var. Markalara, Çin’de Trend yaratan Çinli sosyal fenomenlerle yakınlık kurmaları, Çinlilere yönelik yerli lüks markalar yaratmaları ve sosyal medyada daha aktif olmaları tavsiye ediliyor.


Arkadaşlarınla Paylaş:

Canberk BEREN Yazar

Pamukkale Üniversitesi Makine Mühendisliği öğrencisi. Uzun bir süre Web Tasarım, SEO Danışmanlığı ve FreeLancer Developer olarak hizmet verdikten sonra rotamı blog yazarlığı üzerine çevirdim. Neticede tecrübelerimi kendim adına kullanma vaktim geldiğini düşünüyorum :) Kişisel sitemde teknolojiden gündem haberlerine kadar birçok içeriğe ulaşabilirsiniz. Keyifli ve kaliteli vakit geçirmeniz dileğiyle.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir